תאריך פרסום: 7/12/2009
לא מעט יוקרה נקשרת לתחום עריכת הדין בישראל ועם זאת נדמה כאילו כל אדם שלישי לערך נושא בתואר הנכסף. העובדה שקיימת תחרות עצומה בכל מה שקשור לעולם המשפט ניכרת היטב גם ברשת האינטרנט, מאות אם לא אלפי אתרים של משרדי עורכי דין מתחרים על תשומת ליבו של הגולש הישראלי, במרוץ האינסופי אחרי לקוחות. כמובן שמשרד עורכי דין החפץ בבולטות ברשת יגלה שזו משימה מאוד קשה כשאלפי אתרים שעוסקים באותו נושא שלו, מעוצבים בדיוק כמו שהאתר שלו מעוצב, עם אותו דימוי שחוק של מאזני צדק ועורכי דין מחויטים, עם אותם מאמרים משפטיים משמימים ומסורבלים אשר בינם לבין יכולת ההבנה של ההדיוט המשפטי , כל קשר הוא מקרי לחלוטין. אז מה יעשה באמת אותו משרד עורכי דין רוצה לקדם את אתרו במנועיי החיפוש, ולבדל את עצמו ממתחריו, הפזורים כחול אשר על שפת הים?
קידום עורכי דין בגוגל
נכון שזה יכול נפלא אם הקשת השאילתא " עורכי דין" בגוגל תוביל הישר לאתר שלכם? אז זה לא בהכרח כל כך, זאת מכמה סיבות. כבר אמרנו שהמושג עורכי דין הוא תחרותי? כמו במציאות כך גם בגוגל, המילה עורכי דין וכמה מנגזרותיה הסמנטיות , היא מהמילים היותר תחרותיות בגוגל, מיקום ריאלי במילה הזו הוא משימת קידום קשה מאוד שדורשת לא מעט זמן ומשאבים. בואו נניח שאתם משרד עורכי דין קטן לענייני נזיקין, שהצליח עם השקעה לא מועטה להתברג אל תוך העשירייה הראשונה של תוצאות החיפוש במילה עורכי דין. למה עליכם לצפות? להמון תנועת גולשים! האם תנועת הגולשים הזו תעזור לכם? לא בהכרח, מהסיבה הפשוטה שרובם יתורו אחרי שירותים משפטיים שמשרדכם לא בהכרח עוסק בה, כאלה שצריכים עורך דין פלילי, עורך דין מיסים מומלץ ועוד. התוצאה מבחינתכם צהיה המון מפח נפש ואי הצדקה של המשאבים שהשקעתם בקידום. מצד שני, אתם אולי תשמחו לגלות שמילים כמו נזיקין, דיני נזיקין, ועורך דין נזיקין, הן הרבה יותר פשוטות לקידום ולא מצריכות משאבים מיוחדים. כמובן שהן מביאות תנועה הרבה יותר נמוכה של גולשים, אך עם זאת הן מביאות בדיוק את רהל היעד שלכם, את אלה שמחפשים את מה שיש לכם להציע, ורבים מהם יכולים להפוך בסופו של דבר גם ללקוחות שלכם. אז זכרו תמיד, כמו כל דבר אחר בחיים, כך גם קידום בגוגל, זו לא הכמות שבהכרח חשובה אלא האיכות. למי בכל זאת כדאי לקדם את המילה עורכי דין? למשרד עורכי דין גדול עם משאבים, שמתמחה במגוון תחומים ויכול להרשות לעצמו תקציבי קידום גבוהים.
מיתוג משרדי עורכי דין
עכשיו בוא נניח שבצעתם קידום למשרד עורכי דין שלכם בהצלחה במנועי החיפוש. נשאלת השאלה איזה רושם אתם רוצים להשאיר על הגולשים שלכם, מה המסר שאתם רוצים שיוטמע בהם אחרי הביקור באתר האינטרנט שלכם. השאיפה שלכם כאתר עורכי דין היא לבדל את עצמכם מהמתחרים. לא הרבה עורכי דין ברשת הפנימו את אלמנט הבידול, כמעט כל אתר עורכי דין מתנהג אותו דבר, נראה ונשמע אותו הדבר. אותם אלמנטים שחוקים של מאזניים, פטישי צדק ומאמרים מייגעים ומעייפים. כמובן למקצוע עריכת דין יש סטנדרטים שהוא נדרש להקפיד אליהם, ועיצוב גראפי פרוע מדי ועברית לא תקנית לא יותירו את הרושם הרצוי על הגולש, אבל כן ניתן לייצר טקסטים בשפה שתדבר גם לאזרח הפשוט ולא רק לאנשי מקצוע, ולייצר עיצובים ידידותיים ופחות מאיימים ממה שנהוג היום בתחום. אז עורכי דין יקרים , צאו מעט מהקופסא, ותראו את התוצאות בשטח.
רוצים לראות איך עושים זאת נכון? בקרו בפורטל המשפטי legalinfo.co.il
|