תאריך פרסום: 3/12/2009
בית משפט השלום בראשל"צ הרשיע אתמול את רשת השיווק שופרסל בגין הטעיית צרכנים בנושא מחירי מוצרים, וקנס אותה ב-450 אלף שקל. כמו כן חוייבה הרשת לחתום על התחייבות להימנע מעבירה דומה בסך 150 אלף שקל. כמו כן הורשעו גם חמישה מנהלי סניפים ונקנסו ב-1,000 שקל כל אחד. העבירות בוצעו בסניפי הרשת בצומת בילו, נס ציונה, רמת אביב, קריית ביאליק וחוצות אלונים ביקנעם.
מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד טלי קינן ממשרד התמ"ת עולה, כי באחד מסניפי הרשת הפחיתו מחיר של מארז ופל קליק, במסגרת מבצע הוזלת מחירים. בדיקת מחירים שנערכה על ידי התמ"ת גילתה, כי המחיר הקודם הגבוה יותר שצויין על גבי שלט המבצע היה מחיר קטלוגי בלבד, אך בפועל אותו מוצר מעולם לא נמכר בחנות במחיר זה. בכך מסבירים בתמ"ת, שופרסל יצרה רושם של הנחה שהתבררה כבלתי נכונה ואף מדומה.
עוד עולה מכתב האישום, כי שופרסל פרסמה מודעה בעיתון יומי בדבר מבצע הוזלת מחירים לצרכנים הרוכשים שתי יחידות של חיתולי פמפרס בחנות הרשת. במודעה לא נרשמה הגבלה כלשהי, אך צרכנים שביקשו לרכוש שתי יחידות חיתולי פמפרס מהסידרה "ניו בייבי" והגיעו לשלם עליהם בקופה התבשרו שהמבצע לא חל על סדרה זו.
במקרה נוסף התלונן צרכן, כי מבצע שהבטיחה הרשת במודעה לגבי רכישת בקבוקי יין במחיר מוזל מאד לצרכנים שרוכשים מוצרים בחנות הרשת בסכום מינימלי, לא כובד.
עוד עולה מכתב האישום, כי בסניפים רבים של הרשת עדיין נמצאו פערים במחיר המוצר המופיע במדף לבין מחירו בקופה. כמו כן, היו סניפים אשר נמנעו מלכלול את דמי הפיקדון במחיר הרשום על גבי המוצרים, בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן.
משופרסל נמסר בתגובה: "העבירות נשוא פסק הדין מקורן בטעויות שנעשו בתום לב. שופרסל פועלת כל העת למניעת הישנותן של טעויות כאמור ותכבד את החלטת בית המשפט אשר ניתנה בעקבות עסקת טיעון שהוסכמה בינה לבין הפרקליטות".
|