כביש 431 יש מי שלא שמעו עליו עדיין??
תאריך פרסום: 2/13/2007
מפלצת מסוג אחר..הרבה ידיים פרוסות לכל כיוון, אך מה שבטוח המפלצת שלנו טובה כל מה שהיא רוצה זה להיות ידידותית לסביבה, להקל ולחבר...
הכביש שנבנה ממש בימים אלה, במימדי ענק עתיד לסייע לנו הנס ציונים המקומיים ובכלל לכל שכנינו ליהנות מדרכי גישה נוחים וחדישים יותר. שימו לב לשיטה בה נבנה הכביש. זו הפעם הראשונה שמשתמשים בארץ למכרז תחבורתי בשיטת PFI – Private Finance Initiator.
אז מה בדיוק זה אומר לנו? הנה ההסבר הפשוט: הזכיין מקים את הכביש במימונו, מתחזק ומתפעל אותו במשך 25 שנים – ומקבל תשלום מהמדינה בתקופת הזכיון.
כביש 431 יספק לנו מספר הקלות במקביל. דרך פרברית מהירה, דו-מסלולית ותלת נתיבית. מחבר את דרך מספר 1 (ירושלים-ת"א) במזרח, עם דרך מספר 20 (נתיבי איילון) במערב ומספק נגישות ישירה לראשון לציון, נס ציונה, רחובות, רמלה, לוד, מודיעין, יישובי המועצה האיזורית גזר וכביש חוצה ישראל. 431 אומנם שם קצר וקולע אך עלות הקמתו ובכלל גודלו הם לא סיפור פשוט...ארכו של הכביש כ-23 ק"מ, כאשר למסלולים הראשיים מתווספים סלילת 54 ק"מ של כבישים, 12 מחלפים ו-65 גשרים. עלות הקמתו, מוערכת בסכום של 1.7 מיליארד שקל ולכך מתווספות עלויות פינוי תשתיות, קידום זמינות, הפקעות, תכנון, ניהול והבטחת איכות והוצאות נלוות בסך של 600 מיליון שקל.
המתכננת הראשית של דרך 431, הנה חברת ד.א.ל הנדסה. את הפרויקט מנהלת חברת ח.פ.ת, בראשותו של מנהל הפרויקט גד וינשטיין, וראש מינהלת הפרויקט יעקב גריאני. בעת פרסום המכרז, העריכו אנשי המקצוע כי לביצועו, יידרשו שלוש שנים. נתיבי היובל הגישה הצעה, בה הציגה לוחות זמנים לביצוע הפרויקט במשך שנתיים וחצי. נכון להיום, העבודות בשטח מקדימות את המתוכנן ובמינהלת הפרויקט מעריכים כי העבודות יסתיימו כחודשיים לפני המובטח.
נס ציונים יקרים, החיבור לת"א ירושלים עתיד להיות נוח וקליל, מי יודע אולי תתווסף לכם שעת שינה בבוקר...מחכים ומצפים...
|