תאריך פרסום: 1/19/2020
זה לא סוד שאנשים נמשכים יותר לתמונות ולסרטונים מעניינים, מאשר למילים ולמשפטים. המוח שלנו מחווט לתגובה לוויז׳ואל, הוא מעבד חומר חזותי במהירות של פי 60 אלף יותר מאשר טקסט. מצב זה מאפשר לנו לצרוך כמויות גדולות של מדיה חזותית בפרקי זמן קצרים מאוד.
כמעט כל העסקים והמותגים מודעים לדרך בה המוח שלנו פועל והם עושים שימוש באמצעים חזותיים שונים, כולל שלטים מוארים ובולטים, ומנצלים את מגוון הפלטפורמות הקיימות בענף השילוט לעסק. שלטים למשרדים ולעסקים הם דרך נהדרת:
- לפרסום העסק
- ללכידת עיניהם של לקוחות קיימים
- ללכידת תשומת לבם של לקוחות פוטנציאליים החולפים בסמוך לעסק
שילוט פיזי בעולם דיגיטלי
בעידן השיווק של המאה ה-21 נראה כי היום, השילוט הפיזי איבד מהעצמה שהייתה מנת חלקו בעבר. אבל זה לא בהכרח נכון. אין ספק שהשיווק בימינו התרחב לעבר הערוצים הדיגיטליים, בטלוויזיה ובאינטרנט. עדיין, השילוט הפיזי הממותג (כמו שילוט לעסקים או שילוט רכבים) – נחשב למרכיב הכרחי ורב ערך במאמצי השיווק והמיתוג שלכם. חשבו על השילוט מנקודת המבט של הלקוחות שלכם. כשהם מגיעים אליכם לפגישה במשרד, מה הם רוצים לראות? במצב אידיאלי הם רוצים –
- לקבל חיזוק מוחשי שהם מתמודדים עם מותג חזק ובעל מוניטין.
- לקבל תחושה שערך העסק שלכם הוא עקבי ויציב לטווח הארוך.
אמנם, שילוט פנים וחוץ ממותגים – ולא משנה אם זה שילוט דיגיטלי או שילוט מואר – הוא לא המשתנה היחיד במשוואה זו, אבל הוא יכול לסייע לכם לייצר עקביות שכזו, ולהראות ללקוחות שאתם מחויבים וגאים במה שאתם מציעים להם. מה שהלקוחות יגידו על המשרד שלכם, ואם בכלל יגידו משהו, עשוי להסתכם באיזו תגובה שנונה, אבל בשווקים התחרותיים כל כך, הפרטים הם שיבדילו אתכם מהמתחרים.
חשיבות השילוט הממותג
חקר מקרה (case study) שנערך על ידי בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת סן דייגו, מחזק טענות אלה. במהלך המחקר נאספו נתונים מבעל עסקים מקומי אשר לימדו כי שילוט ממותג שהתנוסס על מבנה העסק – ולא שיווק מפה לאוזן או פרסומות אחרות – הוא זה שמשך אל העסק עשרה לקוחות חדשים שנכנסו אליו במהלך השבוע. מתוך עשרת הלקוחות הללו, שישה גם ביצעו רכישה. למרות שזה לא פשוט לכמת את ערכו של השילוט הממותג שלכם, ולא משנה אם הוא מעוצב על ידי שלטי נאון או שילטי זכוכית, הדוגמה שמציע אותו חקר מקרה, מוכיחה שהשילוט הממותג מציע ערך רב לעסק.
שילוב המיתוג בעיצוב השילוט
בסופו של דבר, היעילות הכללית של השילוט שלכם תהיה קשורה לאסתטיקה שלו. למרות שיש חשיבות רבה לדברים כמו: מיקום ויישום, חשוב שתתחילו את מסע השילוט בתהליך העיצוב. באופן ספציפי, ישנם כמה דברים שאתם צריכים לשים אליהם לב.
- צבע
- חומרים (כמו: אקריליק, זכוכית, אלומיניום, נירוסטה, ברונזה או פליז)
- ניגודיות
- גודל
שלושה טיפים חשובים בעניין:
1. קחו בחשבון שהצבע משכנע. בשלט מעוצב היטב יש חשיבות עצומה לצבע השולט בו. זכרו איך האדום של קוקה קולה או הצהוב של מקדונלד, עושה את העבודה. לעתים קרובות הצבע יכול לעזור לכם להעביר את הזהות של המותג.
2. ניגודיות מסייעת לקריאה נוחה. לכן, הניגודיות היא גורם עצום שצריך לקחת בחשבון אם אתם רוצים ליצור שילוט יעיל.
3. כן, הגודל קובע! במילים פשוטות – ככול שהאותיות גדולות יותר, כך יהיה קל יותר לעוברים ושבים לקרוא את השלט שלכם.
יישום פיזי של השלט
מיקום השלטים פיזית חשוב לא פחות מתהליך העיצוב. אם השלט לא הוצב או לא הותקן כראוי, סתם תבזבזו את הזמן שתשקיעו ביצירת עיצובים מורכבים ומושכים. כדי להשיג שילוט עצמתי בעל הצהרה עליכם לשקול כמה היבטים:
- לבחון את הנראות שמציע המיקום של שלט החוצות
- לבחון אם התאורה מדגישה את השלט
- לבחון את התקנות המקומיות כדי לא לחרוג מהן
- ליצור שילוט פיזי יעיל
אל תקשיבו למי שמנסה לשכנע אתכם שהפרסום הפיזי עבר זמנו, ורק לפרסום הדיגיטלי יש היום חשיבות. גם בעידן בו השיווק באינטרנט ובפרסומות בטלוויזיה נחשב לשיווק החזק ביותר, עדיין שילוט פיזי ממותג מציע לכם ערך מדהים. אז קחו את הזמן לפתח שילוט אשר ייצג באמת את המותג שלכם ויגיע לקהל היעד שלכם.
|