בעבר, לוגו יכול היה להיחשב יותר מותרות מאשר צורך. עסק היה בדרך כלל “שחקן יחיד” בעיר. היום, התחרות גדולה, השוק גלובלי, והצרכן נחשף לכמות עצומה של מסרים ויזואליים.
אז איך יכול עסק קטן להתחרות בחברות גדולות?
בעזרת יצירת לוגו ותדמית שישאירו רושם בל יימחק. הלוגו הוא מרכיב קריטי ברושם הראשון שאנו רוצים ליצור אצל הצרכן.ההשקעה שלכם ביצירת תדמית לעסק שלכם, מתחילה בעיצוב הלוגו, ויותר מכך - מוכתבת ונשענת על הלוגו.
קיימים שני אלמנטים מרכזיים בתהליך יצירת לוגו:
האחד הוא הטקסט. בעיצוב גרפי, מראה שם החברה חשוב כמו כל אלמנט גרפי או תמונה המלווה אותו. מראה המילים מעביר מסר באותה מידה כמו התוכן שלהן. מעצב גרפי מוכשר יודע להשתמש בפונטים שונים כדי להעביר משמעויות ורגשות שונים לקהל המתבונן. שימוש בפונט נכון הוא חשוב ליצירת אמינות וליצירת בולטות בסביבה המגוונת בה ישתמשו בלוגו.
האלמנט השני הוא התמונה או האלמנט הגרפי אותו זוכרים בדרך כלל. פעמים רבות הופך אלמנט זה לרכיב מפתח בכל מסע השיווק של העסק.על המעצב לבחור להשתמש בצבעים באופן מושכל, כי לבחירת הצבעים יש משמעות רבה.
לדוגמא;
כשעסק רוצה לשדר כוח, אמון, רגיעה, מכובדות - ישתמש המעצב הגרפי בצבע הכחול.
הצבע הצהוב משמש להבעת שמחה, אור, תקווה ואנרגיה.
הירוק משמש לעוסקים בטבע, צמיחה, כסף, פריון.
חום מביע יציבות ואמינות
אדום מייצג תשוקה, חום, סכנה וכוח.
שימוש בצורה:
הצורה של הלוגו יוצרת אסוציאציות אצל המתבונן:
עיגול - תנועה, בטחון, קשר, קהילה.
מלבן - בטוח, סולידי.
משולש - מרגש, עוצמתי, אגרסיבי.
הלוגו יופיע בכל עזרי השיווק שלכם - מכרטיסי הביקור ועד אתר האינטרנט, ומכאן חשיבותו הגדולה. לוגו הוא חלק אינטגרלי מהתדמית הויזואלית וממערך השיווק של העסק, גם כשפותחים עסק חדש וגם שמרעננים את התדמית העסקית. בעזרת הלוגו הלקוח יכול לזהות את העסק שלכם בהבזק של שנייה בין מגוון עסקים מתחרים בשוק.
לא משנה מה גודל העסק שלכם - אם אתם רוצים להישאר בעסקים, לוגו מעוצב היטב הוא חיוני. הוא ייסייע ביצירת תדמית מוכרת וכן ביצירת הזדהות אצל העובדים והלקוחות.
מומלץ גם להתבונן סביב ולראות מה עשו המתחרים. לפעמים תדמית ויזואלית דומה לזו של המתחרים, עובדת עבור העסק שלך.