עודכן בתאריך: 4/29/2021
כאשר אנו באים לבנות אתר חנות אלקטרונית לשיווק המוצרים שלנו אנו צריכים לקחת בחשבון כמה וכמה דברים. הרי שניתן לפתוח גם חנות באמזון, איביי ואטסי – מדוע אם כן להשקיע בבניית אתר חנות ייחודי משלנו? ובכן כאן טמונה התשובה – ייחודיות. לאתר החנות שלכם תהיה כתובת ייחודית, שם ייחודי, לוגו ועיצוב ייחודיים והכי חשוב תהיה לכם שליטה מלאה על כל מה שקורה בחנות, אופן התשלום, מבנה האתר והעיצוב שלו ועוד. הנה כמה דברים שחשוב לדעת לפני בניית אתר חנות אלקטרונית.
בניית אתר חנות – קוד פתוח או סגור?
אם עדיין לא שמעתם על המונחים קוד פתוח וקוד סגור הרי שמדובר באפשרויות של בניית אתרים – כאשר קוד פתוח היא שיטת בנייה המאפשרת שליטה מלאה על כל מה שקורה באתר, לרבות עיצוב, טיפוגרפיה, מבנה, רספונסיביות ועוד. בניית אתר בקוד סגור תגביל אתכם למבנה או עיצוב מסוים של אתר השירות דרכו אתם בונים את האתר. לרוב גם יהיו הגבלות נוספות כמו הגבלת עמודים/מוצרים, אפשרויות תשלום מצומצמות, דפים סטטיים ועוד. על כל פנים אתם מעדיפים שימוש במערכת קוד פתוח, כמו זה של וורדפרס למשל, בשילוב תוסף WOOCOMMERCE .
בחירת הדומיין של האתר:
הדומיין (שם מתחם בעברית) היא כתובת האתר שלכם באינטרנט. הדומיין של גוגל ישראל למשל הוא www.google.co.il אם כן עליכם לבחור דומיין אטרקטיבי, כזה שקל לזכור ולכתוב אותו, כך שהגולשים יוכלו למצוא אתכם בקלות כשירצו לחזור אל אתר החנות שלכם. עדיף שהדומיין יהיה שם המותג או קיצור שלו. כדאי להשתמש בדומיין באנגלית. הסיומת של הדומיין תלויה בקהל היעד שלכם. אם החנות בינלאומית או עתידה להיות בינלאומית כדאי להשתמש בסיומת .COM אם הקהל היעד הוא ישראלי בלבד הרי שco.il זו הסיומת המתאימה.
אבטחת האתר:
חשוב לאבטח היטב את האתר לא רק עבור הקידום האורגני שלו בגוגל אלא עבור העלאת הביטחון של הלקוחות שלכם לרכוש מכם. כאשר האתר ללא אבטחת SSL (קידומת HTTPS לדומיין שלכם עם אייקון קטן של מנעול בדפדפן) אז הדפדפן יסמן לגולש בדרך כלל שמדובר באתר לא מאובטח, הגולש יברח מהר מהאתר ואתם תפסיקו לקוח פוטנציאלי. העלויות זניחות ובחלק משרתי האחסון אם מקבלים תעודת SSL לאתר במתנה כחלק משירות האחסון. דאגו שבונה האתר שלכם יאבטח את האתר ככל הניתן. גם שירותי התשלום באתר צריכים להתממשק עם מערכת תשלום מאובטחת.
התאמה רספונסיבית של האתר:
בניית אתר חנות צריכה לקחת בחשבון את כל סוגי הלקוחות הפוטנציאליים. חצי מהגולשים היום עושים זאת באמצעות הסמארטפון ולכן לבנות אתר חנות המותאם רק לגלישה באמצעות המחשב היא לא דבר נכון. למעשה לא רק שתאבדו חצי מהלקוחות הפוטנציאליים שלכם הרי שאתם גם תאבדו מיקום בגוגל כיוון שגוגל מעודדת אתרים המותאמים רספונסיבית (מותאמים לגלישה במסכים שונים).
|