עודכן בתאריך: 12/4/2019
קידום אתרים, אורגני או ממומן, הן הפעילויות החמות ביותר כיום ברשת, כאשר כל בעל עסק יודע כי הקמת אתר אינטרנט המפרט את השירותים והמוצרים שלו, וקידומו ברשת, הוא הבסיס להצלחה. בעוד שקידום האתר מתייחס לחשיפתו לגולשים רבים יותר, באופן ממוקד, פיתחה גוגל כלי עזר אפקטיבי המאפשר להתחקות אחר תנועת הגולשים באתר.
גוגל אנליטיקס הוא כלי המאפשר איסוף ופילוח של נתונים סטטיסטיים מפורטים אודות תנועות גולשים באתר האינטרנט. נתונים אלה כוללים פירוט ומידע אודות מקורות ההגעה של הגולש אל האתר כמו גם ניתוח של אמצעי המכירות. השימוש בגוגל אנליטיקס מיועד לאנשי שיווק בארגון, למנהלי האתרים ואנשי הטכנולוגיה ולמנהלים בכירים. גם חברות המחזיקות בחברה חיצונית לצורך ניהול וקידום האתר זקוקות לאיש מקצוע המתמחה בגוגל אנליטיקס לקבלה וניתוח מידע סטטיסטי אודות אופי התנועה באתר.
כיצד ניתן לעשות שימוש במידע לטובת הארגון/העסק?
המידע הניתן על ידי גוגל אנליטיקס למשתמשים המומחים הוא מידע רב ובעל ערך. באמצעות המידע ניתן לאמוד מהו התוכן המועדף על הגולשים ולהגדיל אותו עבור הגולשים, מהי כמות המעברים המתבצעים לגולש הממוצע בתוך האתר עד להגעתו למידע הרלוונטי- תוך מטרה להנגיש מידע זה ולשפר את חוויית המשתמש, ומידע הנוגע לכמות הרוכשים/פונים דרך האתר על מנת להבין מה מניע אותם ולייצר על ידי המידע הזה כמות גדולה יותר של לידים ופוטנציאל, וזאת תוך ניצול של אותו הטראפיק בדיוק.
קורס גוגל אנליטיקס - מה הוא כולל?
לרוב קורס גוגל אנליטיקס הוא קורס קצר יחסית (6-8 מפגשים) המתקיים בשעות נוחות לאנשים עובדים, בשעות הערב או בימי שישי. הקורס כולל מידע וכלים בנושאים הבאים:
- פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס והיכרות עם ממשק העבודה.
- דו"חות - סוגי דוחות, דו"חות עיקריים בשימוש, הרחבה של צרכים ארגוניים, הנפקה והורדת דו"חות, ניתוח המידע.
- אופטימיזציה - בחינת ביצועי האתר בשטח וכלים לאופטימיזציה, לשיפור מידי בביצועי האתר.
- שימוש בתג מנג'ר - עצמאות בניהול האתר באמצעות סביבת פיתוח עצמאית בממשק עבודה פשוט ונוח לתפעול: הטמעת קודי מעקב, המרות, מעקבים והטמעות.
- אוטומציה שיווקית - היכרות עם הלקוח והגולש ותכנון העברת מסרים שיווקיים באמצעות אוטומציה.
- אקסל וניתוח דו"חות - שימוש בכלי אקסל לצורך הנפקה, הורדה וניתוח דו"חות. הצגת הדו"חות והנגשתם לצוותי העובדים על פי רלוונטיות.
ניתן למצוא כיום בקורסים השונים למוצרי גוגל, ובראשם גוגל אנליטיקס מנהלים, אנשי שיווק ואנשי ניהול אתר ומדיה של חברות ועסקים, כאשר המידע הנלמד בקורסים הללו חשוב ורלוונטי לא רק לארגונים גדולים, כי אם לא פחות מכך לעסקים קטנים. בזכות ניצול המידע אודות התנועה באתר, יוכל הארגון להביא למיצוי הטראפיק הקיים ללא הגדלת ההוצאות כנגד תשלום נוסף לקידום באופן ממומן, או השקעה נוספת בקידום האתר באופן אורגני.
|