עודכן בתאריך: 6/5/2019
הדרכים בהן כולנו מתייחסים למותגים אלה ואחרים הן מעניינות למדי. אנחנו יכולים להתרשם מאריזה מעוצבת באופן יצירתי, להתגלגל מצחוק מפרסומת ייחודית, או פשוט ליהנות מהמשקה האהוב עלינו.
כולנו צרכנים שמקבלים מדי יום ביומו החלטות המבוססות על המותגים שאנחנו מכירים ואוהבים. אבל המיתוגים הללו לא נוצרו מתוך איזה צרוף מקרים או בדרך אגב ללא מודעות. הן נוצרו בזכות אסטרטגיות שיצרו מיתוג בעל זהות מנצחת, מיתוג שיכול להשיג מטרות, לרכוש אמון, לתפוש את תשומת הלב ולהתגבר על כל שינוי בלתי צפוי.
הטיפים לשיווק ולמיתוג מנצח יתמקד בשני היבטים:
- טיפים על: בניית מותג מנצח
- טיפים על: שילוט לעסקים לחיזוק המותג
בניית מותג מנצח
עצם העובדה שתישארו נאמנים ליעדים ולחזון של הארגון שלכם, תאפשר לכם ליצור מותג ייחודי שהוא גם בר קיימא וגם מוצלח. פיתוח המותג צריך לנבוע מארגון שיודע מי הוא וכיצד הוא רוצה להיתפס בעיני הציבור. האסטרטגיה של המותג צריכה להתאים להיסטוריה, למשימות, לתרבות ולערכים של הארגון. הבנת קהל היעד, המטרות והמתחרים ינחו את הארגון בבהירות בדרך ליצירת אסטרטגיה אותנטית של המותג.
בין אם הלקוח בוחן את המוצר, משוחח עם נציג החברה או מבצע רכישה באתר – החוויה אמורה להיות מוכרת לו. זהות המותג חייבת להיות מלוכדת ולכלול את כל האלמנטים של זהות זו, כדי להבטיח שכל החלקים אכן מציגים בפני הצרכן תמונה זהה. הקווים המנחים של המותג חיוניים ביותר כדי להבטיח קוהרנטיות של כל רכיבי המותג, במטרה לרכוש את אמון הלקוחות ולזכות בנאמנותם. בניית המותג ושיפורו דורשים מסירות ורצון עז להבטיח רלוונטיות ועקביות.
הגדירו את עצמכם בנפרד מהמתחרים שלכם. העולם מלא במותגים ובפרסומות של עסקים מתחרים כשכול אחד מהם מנסה ללכוד את תשומת ליבם של הצרכנים.
למה כדאי לצרכנים לבחור במותג שלכם ולא באחרים? המיתוג של הארגון צריך להפגין בפני הצופים, מדוע הוא שונה מכל השאר, באופן שקל יהיה להבין ולזהות זאת, ותוך כדי כך המיתוג ימשיך להיות רלוונטי לקטגוריות העסקיות השונות.
זהות המותג אמורה להיות נצחית, עליה להחזיק מעמד הרבה מעבר ליצירה הראשונית של המותג. תמיכה במותג של הארגון, תאפשר לכם:
- לנטוע תחושה של אמון במותג בקרב הצרכנים
- ליצור זהות שהיא גם בלתי נשכחת וגם מאוד מוכרת
מותג בר קיימא מושג באמצעות רעיון שיישאר לאורך זמן ויוכל להתגבר על שינויים. הישג גדול בעולם שלא מפסיק להתפתח ולהשתנות.
שילוט העסק לחיזוק המותג
השלט הוא הדבר הראשון שהצרכן הפוטנציאלי רואה כבר מרחוק. השילוט יכול להגביר את המודעות למותג ולהגדיל את סך כל הנראות של העסק. השילוט הממותג של העסק יכול גם לחזק את הוגנות המיתוג ולהשפיע על אמון הצרכנים בו. השילוט הוא אמצעי חשוב לחיזוק המיתוג והוא יכול להשפיע על הגדלת השיווק והמכירות.
דרכים לחיזוק המיתוג והשיווק בעזרת השילוט:
- הילחמו למען העיצוב המושלם
עיצוב השלטים לארגון לא מצטמצם רק בהצבת שלט המציג את המותג עם הלוגו של הארגון, השילוט מספק גם רמזים פסיכולוגיים עדינים לצרכנים, על איכות הארגון שלכם. שימו לב! כיוון שהרשות המקומית מגבילה במקרים רבים אלמנטים מרכזיים בשילוט (כמו גודל או מיקום), חשוב שהעיצוב ייקח בחשבון הגבלות אלה, מראש.
- וודאו שהשלטים שלכם גלויים לעין
עיצוב השילוט יהיה חסר חשיבות אם הצרכנים לא יצליחו למצוא את העסק שלכם. ברור ששילוט המושך את העין יעשה את כל ההבדל.
- חיבור מחדש אל לקוחות שניתקו קשר
השימוש בשילוט יכול להגדיל את מודעות הציבור למותג ולסייע לעסק ללכוד מחדש לקוחות שהפסיקו להגיע.
לקוחות עלולים לנטוש עסקאות עם הארגון בגלל הפרעות פשוטות כמו תורים ארוכים או תקלות טכניות. אבל, מודעות למותג שלכם יכולה לעזור לכם להתחבר מחדש ללקוחות אלה ולטעת בהם שוב את תחושת האמון ואת הנאמנות הנכספת והחשובה להצלחת העסק.
לסיכום, נצלו את הטיפים החיוניים הללו, והמיתוג שלכם יקצור הצלחות היום ובעתיד. מותג מוצלח זה לא משהו שסתם נתקלתם בו. עם מחקר, אסטרטגיה ופיתוח נכונים, זהות המיתוג שלכם תתבלט ותובדל מכול המותגים האחרים.
|