סדנאות שישפרו את העסק שלך

תאריך פרסום: 1/29/2019

כל מי שתכנן אי פעם סדנה, יספר לכם שזו משימה לא פשוטה. ומה באשר לתכנון סדנה מעולה? ובכן, זה ממש דורש ארגון, התמקדות והרבה יצירתיות. אז איך מתכננים סדנה שתהיה לא רק רלוונטית ופרודוקטיבית, אלא גם בלתי נשכחת?

יש אנשים שממש נרתעים מסדנאות, גם לא סדנאות לפיתוח מנהלים. ואכן, סדנאות שלא מתוכננות כראוי הן בזבוז עצום של זמן וכסף. לעומת זאת, אם מתכננים אותן היטב, הן יכולות לתרום ערך רב לכול המעורבים.

סדנאות הן הזדמנות נהדרת לסיעור מוחין, ללמידה אינטראקטיבית, לבניית מערכות יחסים ולפתרון בעיות. לכן, תכנון מוקדם הוא קריטי.

לפני קיום הסדנה

בצעו את השלבים הבאים כדי לוודא שהסדנה שלכם היא חוויה בעלת ערך לכול המשתתפים בה:

1. להגדיר את היעדים

לכול סדנה חייבת להיות מטרה.

  • האם אתם רוצים לשפר את תהליכי ההעסקה של החברה שלכם?
  • האם במסגרת פיתוח מנהלים אתם רוצים ללמד אותם כיצד להפוך למארגנים טובים יותר?
  • האם אתם רוצים לעשות קצת סדר במבנה הארגון, בעקבות הקמת צוות עבודה חדש?

סדנאות רבות, כפי שתשמעו מכל חברה לייעוץ ארגוני, הן בזבוז זמן כי לדיון המרכזי לא הוצבה מטרה ברורה. ללא מטרה ברורה, אין טעם לרכז את האנשים.

2. להחליט מי ישתתף

היעדים צריכים להתייחס לקהל היעד של הסדנה. לדוגמה:

  • אם מטרת הסדנה היא לפתח פתרון לבעיה כלשהי, צריכים להשתתף בה לפחות עשרה אנשים.
  • אם המטרה ממוקדת בלימוד במסגרת פיתוח צוותים בארגון, הסדנה יכולה לכלול מספר גדול יותר של אנשים שיוכלו גם להתחלק לקבוצות דיון קטנות.

ערכו רשימה של משתתפי הסדנה. נסו להיות ספציפיים ככול הניתן, אבל השאירו אפשרות פתוחה להצטרפות של אנשים נוספים ברגע האחרון.

3. לבחור את המיקום הנכון

אם בסדנה ישתתפו עשרה אנשים, אזי חדר הישיבות בחברה יספיק לכם. אבל אם בסדנה אמורים להשתתף כחמישים איש, ייתכן שיהיה עליכם למצוא מיקום מחוץ למשרד, שיכיל את כולם.

כאשר אתם בוחרים את המיקום, קחו בחשבון את הלוגיסטיקה ואת הפרטים הפרקטיים הקשורים לסדנה:

  • אם אתם מקרינים סרטון, האם כל המשתתפים יוכלו לראות את המסך?
  • אם אתם זקוקים לטכנולוגיה מסוימת, כמו שיחת ועידה בווידיאו, האם המיקום יספק לכם אמצעים אלה?
  • האם המקום מציע אפשרויות לאתנחתא בזמן שיוצאים להפסקות?
  • האם כולם יוכלו להגיע בקלות למקום האירוע?

האם יש במקום אפשרויות לשירותי קייטרינג?​

4. ליצור סדר יום, אג׳נדה

כעת, כאשר המטרה העיקרית של הסדנה ברורה לכם וקהל היעד הוגדר, אתם יכולים להתחיל לפתח את התוכנית להשגת המטרה.

  • נושאים עיקריים - צרו רשימה של נושאים עיקריים לדיון, ולאחר מכן פרטו כל נושא לפרטים שאתם רוצים להעביר למשתתפי הסדנה.
  • עזרים חזותיים - עשו רשימה של העזרים החזותיים שבהם תשתמשו בכול אחד מהנושאים. אם אתם זקוקים לתמיכה טכנית, עדיף שהספק ידע זאת מראש כדי שיוכל להתמקד בצרכים הספציפיים שלכם.
  • דיונים ופעילויות - רשמו במדויק אילו דיונים קבוצתיים ופעילויות ישולבו בסדנה. כמה זמן יוקדש לכול תרגיל? וודאו שהפעילויות שלכם מתאימות לגודל הקבוצה, וודאו שכל המשאבים זמינים במיקום שבו תיערך הסדנה. לדוגמה, חדרי דיון הדרושים להפעלת הקבוצה.

זכרו, ככול שהתוכנית מפורטת יותר, כך תוכלו להבטיח שהסדנה שלכם תפעל בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן.

5. לפתח תכנית מעקב - Follow-up

הדרך היחידה שבאמצעותה תוכלו לגלות אם הסדנה הייתה מוצלחת, היא להכין תכנית מעקב יעילה. לדוגמה, בקשו מהמשתתפים למלא שאלון בסוף האירוע כדי שיוכלו לחוות את דעתם על הסדנה. למרות שזה יכול להיות קצת לא נעים, זו הדרך היחידה שבה תוכלו ללמוד ולשפר בפעם הבאה.

כמו כן, חשבו מראש כיצד תעבירו לעובדים את ההחלטות שהושגו במהלך הסדנה. האם באמצעות דוא״ל מפורט או על ידי פרסום באתר החברה? אנשים צריכים לדעת שהעבודה הקשה שלהם הגיעה לכלל מימוש בצורת החלטה או פעולה. לכן, חשוב לעדכן אותם לגבי מה שקרה לאחר שהסדנה הסתיימה.

במהלך הסדנה - לערב את המשתתפים

ברגע שהתוכנית ברורה לכם, נסו לשלב קצת התרגשות בתוך האירוע. אתם יודעים אילו נושאים אתם רוצים לכסות, אבל איך תגרמו לכך שהנושאים ודרך הלימוד יהיו כייפים ובלתי נשכחים?

המשתתפים הם המפתח לסדנה מוצלחת. אם אתם עומדים ומדברים בפניהם במשך שלוש שעות, אתם רק מרצים, אתם לא מסייעים לסדנה. קחו בחשבון שכל אחד צריך להשתתף בסדנה וצרו מערכת תרגילים קבוצתיים המתאימים לסדנה שלכם.

 

בניית אתרים  | חנות וירטואלית  | לימודים בנס ציונה  | יחסי ציבור  | יעוץ משפטי בחינם  | חברת קידום אתרים בגוגל
  תוצאות חיפוש מתוך האתר נס-ציונה www.ness-ziona.co.il
נבנה על ידי EKDESIGN

 © כל הזכויות שמורות לאתר נס-ציונה, חברת אי.קיי.דיזיין בניית אתרי הכרויות ו קידום אתרים.   הזכויות לחלק מהתכנים, לתקצירי התכנים ולתמונות המופיעים באתר שייכים לבעליהם החוקיים וביניהם: וואלה, נענע, YNET, NRG, ספורט 5, גלובס, The Marker, תפוז, הארץ Online, עכבר העיר, rest, ועוד ומאוזכרים באתר ככאלה.  תכנים אשר ניכתבו ע"י צוות מערכת האתר נס-ציונה או למענו מחוייב באישור בכתב בטרם הצגתו באתר אחר ואיזכורים נכונים.  אם ברצונכם שלא להופיע באתר - כיתבו לנו! - אנו מכבדים את זכויותיכם.