נס ציונה - הפורטל
נס ציונה אודותינו חדשות כתבות עסקים לוחות ארועים חוגים פורום יצירת קשר
קטגוריה:  תחום:  טקסט חופשי:   
יום שישי, ו' סיון תש"פ, 29 מאי 2020, 22:25   הוסף למועדפים הפוך לדף הבית
שם משתמש / אימייל:
סיסמא:
שכחתי סיסמא
כניסה לבעל עסק

הזינו את כתובת האימייל שלכם לקבלת עידכונים שוטפים,הפתעות ומבצעים

חדשות נס-ציונה אירועים ופעילויות ספורט חברה וקהילה
תרבות ופנאי עסקים מקומיים כתבות הגולשים שונות ומבצעים

שיפור דימוי עצמי

כתב/ת: מערכת האתר

עודכן בתאריך: 1/29/2019

שיפור הדימוי העצמי שלכם, כמו שיפור כל מיומנות אחרת, דורש זמן ואמון. כדי לפתח הערכה עצמית טובה יהיה עליכם לעודד הערכה עצמית חיובית, אבל מציאותית, כלפיך עצמכם וכלפי העולם הסובב אתכם, להעריך את הערך שלכם, ובמקביל להתנהג באופן אחראי כלפי אחרים. הערכה עצמית היא לא ספיגה עצמית, היא כבוד עצמי.

העבודה על הדימוי העצמי מתחילה מבפנים החוצה ומתמקדת בשינוי דרך החשיבה שלכם. כלומר, יהיה עליכם קודם כל לבנות את ההערכה העצמית שלכם לפני שתוכלו לשנות את הנסיבות הסובבות אתכם. למה הדבר דומה? לאישה אשר חושבת כי שינוי חיצוני, כמו הגדלת חזה, ישפר בבת אחת את הדימוי העצמי שלה. במקרה זה הרופא הפלסטיקאי יבהיר לה שיש צורך בהליך פנימי במקביל לניתוח, כדי שתוכל לראות את עצמה בכנות ולקבל את עצמה.

כדי לחזק את הדימוי העצמי שלכם, יהיה עליכם להסיר את המחסומים הפנימיים אשר עלולים למנוע מכם לעשות את המיטב. המשמעות היא שניתוח להגדלת חזה, למשל, זה בונוס, ולא תחליף לתהליך פנימי אימתי.

חשיבה חיובית

ישנן מספר אסטרטגיות שבאמצעותן תוכלו לשנות את המחשבות השליליות ואת הביקורת העצמית, ולהפוך אותן למחשבות מציאותיות וחיוביות יותר. התמקדות בכול אלה בבת אחת עשויה להיות כבדה מדי. לכן, אם תתמקדו בקביעות, רק בכמה מהן, תוך כדי כך שאתם מזכירים לעצמכם לבחור שוב ושוב בגישות החיוביות הללו - תוכלו לסייע לעצמכם לשנות את ההערכה העצמית שלכם.

אסטרטגיות לחשיבה חיובית

להלן מספר אסטרטגיות למחשבה חיובית. בחרו מתוכן את אלה שיוכלו לעזור לכם, רשמו אותן ובכול פעם שאתם מבקרים את עצמכם, הזכירו לעצמכם להשהות את דרך החשיבה הזאת ולשנות אותה. גישה זו מומלצת גם לאלה שמדמיינים שאם רק ישנו משהו בגופם (כמו הנשים שמתלבטות אם לעבור ניתוחי חזה) - החיים שלהם יהיו הרבה יותר ורודים.

  • הימנעו מהגזמות: תקנו את הקול הפנימי שלכם כאשר הוא מגזים, במיוחד לכיוון השלילי. נסו להימנע מחשיבה קיצונית כגון, ״תמיד אני טועה״ או ״אף פעם לא אקבל קידום״.
     
  • קצצו את המחשבה השלילית בעודה באיבה: לפעמים, קל מאוד לבלום מידית את המחשבה השלילית. בפעם הבאה שאתם מתחילים להלקות את עצמכם בלב, אמרו לעצמכם ״עצור!״. אם הייתם רואים אדם מטיח עלבונות לעבר מישהו, הייתם מתערבים ומבקשים שיפסיק. אז למה שלא תאמצו התנהגות זו גם לגבי עצמכם?
     
  • להדגיש את החיוב: במקום להתמקד במה שלדעתכם אלה התכונות השליליות שלכם, הדגישו את נקודות החוזק שלכם. אולי לא קיבלתם ציון גבוה לאחר שלמדתם למבחן, אבל ייתכן שלימוד החומר הוביל לציון גבוה מכפי שהייתם מקבלים לולא הייתם לומדים. אולי רעדתם מפחד כשנדרשתם להציג מצגת בעבודה, אבל ייתכן שהבוס והעמיתים לעבודה העריכו את העובדה שקמתם וניסיתם.
     
  • קבלו את העובדה שאתם אנושיים ויש בכם פגמים: אולי באמת היה לכם קשה להציג את המצגת, ובסופו של דבר לא הצלחתם לעשות זאת כראוי. אז מה? דברו עם הבוס ונסו לברר איתו מה בדיוק השתבש ואיפה טעיתם, כדי שבעתיד תוכלו לטפל בטעות, והמשיכו הלאה. לכולם יש פגמים וכולם עושים טעויות. הבוס, העמיתים לעבודה, החברים, המשפחה, חבר הכנסת, כוכב סדרת הטלוויזיה האהובה עליכם - כולם טעו וטועים פה ושם. הם סלחו לעצמם, אז גם אתם יכולים.
     
  • קבלו את העובדה שבני אדם אינם מושלמים: שלמות היא מטרה גבוהה שיש לכוון אליה, אבל לא צריך להתחיל בנקודה הגבוהה ביותר ואפילו לא לסיים בה. אתם הטוב ביותר האידיאלי שלכם, מה עוד אתם יכולים לעשות? התמקדו במה שהשגתם מהתהליך הנוכחי ובדרך שבה תוכלו להשתמש בהישג זה בעתיד. הימנעו מהתמקדות במה שלא בוצע או במה ש״צריך״ היה להיעשות אחרת. הרשו לעצמכם לטעות ואז לסלוח לעצמכם. נסו לצחוק במקום לבקר.
     
  • אל תתנהגו לעצמכם בבריונות: ״הייתי צריך, יכולתי, הלוואי שהייתי...״ נסו להפסיק לדמיין ללא הרף ״מה היה קורה אילו״, הפסיקו למתוח ביקורת על עצמכם בגלל מה שהייתם צריכים לעשות, או בגלל ציפיות היתר מעצמכם. אל תקבעו לעצמכם סטנדרטים שאתם לא דורשים מאחרים. זה נהדר לרצות להצליח, אבל לצפות מעצמכם שתהיו מושלמים (מצב בלתי אפשרי), ולאחר מכן להעניש את עצמכם כשאתם נכשלים - זה מעגל קסמים מרושע וכואב. השימוש בביטויים כמו ״הייתי צריך״, הוא אך ורק דרך להעניש את עצמכם לאחר מעשה.
     
  • החליפו את הביקורת בעידוד: במקום לנדנד או להתמקד בשלילי, בעצמכם ובאחרים, החליפו את הביקורת בעידוד. במקום להיות ביקורתיים, תנו ביקורת בונה. לדוגמה, במקום להגיד ״אני לא עושה את זה נכון״, הגידו ״אולי אם אנסה לעשות זאת בפעם הבאה, זה יהיה יותר טוב״. החמיאו לעצמכם ולאנשים הסובבים אתכם על מה שהושג. לדוגמה, ״אולי לא הספקנו לעשות הכול, אבל את מה שהספקנו, עשינו נהדר״.
     
  • אל תרגישו אשמים לגבי דברים שהם מעבר לשליטתכם: אתם לא אשמים בכול פעם שמשהו משתבש או כשלמישהו יש בעיה. התנצלות וקבלת אחריות על דברים שעשיתם, יכולה להיות חיובית, אם אכן טעיתם ואם למדתם מהטעות שלכם ואתם ממשיכים הלאה. אבל אתם לא צריכים להרגיש אחראים לכול הבעיות, או להניח שאתם אשמים בכול פעם שמישהו כועס.
     
  • הרגישו שאתם אחראים על הרגשות שלכם: בדיוק כפי שאתם לא יכולים לגרום לאנשים אחרים להיות מאושרים, אל תצפו שאחרים יגרמו לכך שתרגישו מאושרים יותר, או שתרגישו טוב יותר עם עצמכם. אתם אלה שיוצרים את הרגשות שלכם ואת ההחלטות שלכם. אנשים או אירועים עשויים להשפיע על הרגשות שלכם, אבל הם לא יכולים להכתיב אותם.
     
  • בחרו בצד החיובי של הדברים: אתם יכולים לבחור כיצד לפרש תגובות ואירועים, אז נסו לפרש אותן על הצד החיובי. אם מישהו אומר ״אתה נראה טוב היום״, אל תשאלו את עצמכם, ״מה לא היה טוב במראה שלי אתמול?״. קבלו את המחמאה.

שימוש ולו רק באסטרטגיה אחת או שתיים באופן קבוע, יוכל להגדיל באופן משמעותי את הדימוי העצמי החיובי ואת ההערכה העצמית שלכם. לאחר שהצלחתם להפוך לנינוחים יותר בזכות כמה מהאסטרטגיות, נסו להוסיף אסטרטגיית חשיבה חיובית נוספת.

   
בניית אתרים  | חנות וירטואלית  | לימודים בנס ציונה  | יחסי ציבור  | עורכי דין  | חברת קידום אתרים בגוגל  | חוקר פרטי במרכז
  תוצאות חיפוש מתוך האתר נס-ציונה www.ness-ziona.co.il
נבנה על ידי EKDESIGN

 © כל הזכויות שמורות לאתר נס-ציונה, חברת אי.קיי.דיזיין בניית אתרי הכרויות ו קידום אתרים.   הזכויות לחלק מהתכנים, לתקצירי התכנים ולתמונות המופיעים באתר שייכים לבעליהם החוקיים וביניהם: וואלה, נענע, YNET, NRG, ספורט 5, גלובס, The Marker, תפוז, הארץ Online, עכבר העיר, rest, ועוד ומאוזכרים באתר ככאלה.  תכנים אשר ניכתבו ע"י צוות מערכת האתר נס-ציונה או למענו מחוייב באישור בכתב בטרם הצגתו באתר אחר ואיזכורים נכונים.  אם ברצונכם שלא להופיע באתר - כיתבו לנו! - אנו מכבדים את זכויותיכם.